Anmeldelse: The Elements of Content Strategy

Udgivet den 17/03 - 2011

For nyligt blev 3. bog i en række af flere udgivet fra A Book Apart.

I den forbindelse måtte jeg straks erhverve mig en kopi af bogen for hurtigst muligt at læse den.

Træd nærmere og læs, hvorfor du muligvis skal købe den.

Indholdsfortegnelse

  1. Forfatteren, Erin Kissane
  2. Bogen, The Elements of Content Strategy
  3. Køb og læs den!
  4. Afgiv en kommentar

1. Forfatteren, Erin Kissane

Hvem er Erin Kissane, tænker du måske? Det kan jeg godt forstå, så lad mig hjælpe dig lidt.

Erin Kissane

Erin Kissane is a content strategist and editor based in New York City and Portland, Oregon. She currently leads projects for content strategy consultancy Brain Traffic, and was formerly editor of A List Apart magazine, editorial director of Happy Cog Studios, and a freelance writer and editor. She blogs at Incisive.nu.

Var det nok information? Hvis ikke, så klik nedenfor og bliv klogere.

Besøg det super fede og meget hemmelige sted – if you dare?

2. Bogen, The Elements of Content Strategy

Som sine to forgængere, er bogen en dejlig og fin lille sag, der er nem og let læselig. Netop som mange bøger burde være i en travl hverdag.

En god strategi for indholdet bliver ofte overset, og mange hjemmesider har i dag dårligt indhold, der ikke sikrer de besøgende en god oplevelse, tværtimod.

Content is appropriate for users when it helps them accomplish their goals.

Ofte lider mange hjemmesider af for meget indhold. Hvis nogle ikke kan finde det, de søger, så skriver vi lidt mere indhold. Mon ikke de så kan finde det? Not really!

So what does it matter if we have too much content? For one thing, more content makes everything more difficult to find.

Men det er heller ikke blot nok at begrænse indholdet. Man er nødt til at have målgruppen, mulige besøgende, i kikkerten.

The purpose of user research is to move beyond assumptions, guesses, and stereotypes to discover what your human readers, viewers, and listeners really want and need.

Disse tre pointer er blandt de vigtigste, jeg kan fremhæve. Arbejder du derimod med indhold, så vil du sikkert finde endnu større interesse i bogens øvrige indhold med fokus på gode værktøjer, metoder og fremgangmåder med henblik på bedre indhold.

3. Køb og læs den!

Hvis du køber bogen som PDF, så koster den altså kun i omegnen af 50 til 55 kr. – Så ikke just en bog, der vil ruinere dig.

Hvis du stadigvæk er i tvivl, om bogen er noget for dig, så få en smagsprøve med A Checklist for Content Work hos A List Apart.

Jeg fandt hovedsageligt bogens første kapitel spændende, fordi jeg som webdesigner også skal tænke i banerne af indhold. Det er vigtigt som webdesigner at lægge en række tanker i små brudstykker af tekst som knapper og lignende. Samtidig skal webdesignet underbygge indholdet. Desmere bør man som webdesigner holder sig langt væk fra Lorem Ipsum. Læg nogle tanker i det webdesign, du arbejder med.

Derfor som udgangspunkt vil jeg mene, at artiklen fra A List Apart er nok til de fleste webdesignere. Arbejder du derimod med indhold på kryds af websites, så køb straks bogen!