Spil af tid, min tid

Udgivet den 25/02 - 2013

… eller din!

Hvor tit spilder vi de besøgendes (kundernes) tid? Andres tid?

Tid er kostbar. Vi har alle travlt. Ingen gider at spilde sin tid.

Alligevel spilder den ene hjemmeside efter den anden folks tid. Her tænker jeg ikke på Facebook, der optager meget tid hos mange – det er selvvagt (more or less). Siderne bugner af information, der alle slåsser om ens tid.

Hvorfor?

Hvornår har du nogensinde siddet med en fornemmelse af glæde i maven, når du besøgte et website, du fandt komplekst? Et website, der ikke bare lod dig læse i fred? Det minder lidt om ham tøjsælgeren, der også gerne vil sælge dig 5 par sokker, 3 par underbukser, 2 par jeans, en blazer, 5 badebukser og 3 pakker kondomer?

Eller ham M1-sælgeren nede i gågaden.

Nej, lad mig være.

Vi lever i en hverdag, hvor vi bliver bombarderet med budskaber, meninger, nyheder eller hønsekavl fra kollegaerne i det åbne kontormiljø.

Bliver du aldrig træt? Jeg gør! Jeg er jo blot et menneske.

Jeg tænker, at vi burde respektere andres tid som vores egen. Tænk over, hvad hver en lille feature, mulighed, designdetalje, hvort ord eller noget helt femte, betyder for de besøgende (dine kunder). Hvis argumentet mangler, ikke holder vand eller er tyndt, så drop det.

Tænk dig om, lyt til dine kunder (ps: de samme regler gælder tilsyneladende også i et forhold).

Cut the crap!

PFT

Michael Østergaard